Друга седница колегијума
Јоловић: Већа права привредних субјеката
На основу члана 41. Закона о државној управи и члана 9. Уредбе о управним окрузима, у управном округу постоји Стручна служба, задужена за стручну и техничку потпору начелнику управног округа и за послове заједничке свим окружним подручним јединицама органа државне управе.
Чланом 9. и 10. Уредбе о начину рада Савета управног округа одређено је да административно – техничку подршку Савету управног округа пружа Стручна служба управног округа а секретар Савета се одређује из редова запослених у Стручној служби.
Стручна служба Моравичког управног округа обавља послове за потребе инспекције у седишту Округа и подручним јединицама органа државне управе у Горњем Милановцу, Ивањици и Гучи.
Осим напред наведених послова, Стручна служба обавља и управне послове у вези заснивања и престанка радног односа, обезбеђења доступности информација од јавног значаја, вођења кадровске евиденције и усавршавања кадрова, оцењивања државних службеника, анализе радних места и израде кадровских планова, припремања седница колегијума, Савета, Окружног штаба за ванредне ситуације, израде записника, одлука и закључака, месечних , периодичних и годишњих извештаја, вођења послова јавних набавки и примене прописа.
На основу члана 41. Закона о државној управи и члана 10. Уредбе о управним окрузима, Стручном службом руководи начелник управног округа, који одлучује о правима и дужностима запослених. У Стручној служби Моравичког управног округа систематизовано је укупно осам (8) радних места.
У писарници Стручне службе, у 2017.години заведено је укупно 9364 предмета, од тога архивирано 6634, активних је 2720. Предмети граничне санитарне и граничне фитосанитарне инспекције заводе се у посебном уписнику.
Највише предмаета имеле су Ветеринарска инспекција (2635), Инспекција рада (2212) и Санитарна инспекција (1488).
За запослене државне службенике у току је поступак оцењивања за 2017.годину, а на основу Уредбе о оцењивању државних службеника, као и попис основних и новчаних средстава као и хартија од вредности, у смислу Закона о књиговодству и ревизији. Донет је финансијски план за 2018.годину, као и предлог за поступак јавних набавки у смислу Закона о јавним набавкама.
Сви запослени радници у Стручној служби Округа добили су решења за коришћење годишњег одмора за 2017.годину, а годишњи одмор су користили у складу са Законом о државним службеницима.
Канцеларијске послове у писарници Округа, и то послове завођења, развођења, архивирања предмета, пријема и експедовања поште, обавља радник у звању референта. Завођење предмета извршено је у складу са Уредбом о канцеларијском пословању, уз поштовање поступка завођења и достављања предмета у рад инспекторима, праћење рада преко главне књиге, експедовање одлука и решења и архивирање.
У току је поступак за уништење регистратурског материјала, односно предмета којима је истекао рок чувања, у складу са Уредбом о категоријама регистратурског материјала и Законом о књиговодству и ревизији.
Финансијска служба обављала је послове праћења извршења и припреме предлога буџета, завођења рачуна, плаћања и сачињавања извештаја по Закону о књиговодству и ревизији, а у сарадњи са Управом за трезор.
Поступак јавних набавки спроведен је на основу Закона о јавним набавкама као поступак мале вредности.
Достављен је извештај поверенику за информације од јавног значаја у законском року, као и извештај Високом службеничком савету о примени Кодекса понашања државних службеника.
Остале службе обављале су послове у складу са радним циљевима.
У Стручној служби Округа нема лица ангажованих за обављање повремених послова.